pointIL PROGETTO "E-PALS GLOBAL COMMUNITY"

Il progetto si chiama E-Pals Global Community e si rivolge agli alunni delle terze classi di Lequile mirando a sviluppare le key-competences europee soprattutto quelle culturali, digitali ed imprenditoriali.

Gli alunni sono messi in contatto attraverso una e-learning platform a cui sono iscritta, con scuole e studenti di altre parti del mondo e sono così incoraggiati a sviluppare spirito di iniziativa, senso di responsabilità e capacità di prendere decisioni autonome attraverso il filtro dell'insegnante.
L'insegnante visiona, corregge e controlla mails, video, P.P. presentations e testi ed è in costante contatto con i docenti stranieri collegati a lei.
In questo modo si raggiunge l'obiettivo di far conoscere agli alunni altre culture, tradizioni, realtà allargando la loro visione del mondo attraverso la lingua inglese.

Attualmente siamo in contatto con due docenti giapponesi Tom e Jordan della Misugi Junior e High School di Misugi, Tsu City ,Mie Prefecture e con Ananya della scuola indiana di Hyderabad nella Pragatinagar Colony.
Negli scorsi anni eravamo in contatto con David di Lancaster in Massachusetts e con Lars-Goran della scuola di Bengtdfors in Dolsland in Svezia.

Referente del progetto

Prof.ssa Lorella Petrelli

MAIL FROM JAPAN - Misugi Junior e High School di Misugi, Tsu City, Mie Prefecture

Inviato: Mercoledì, 9 gennaio 2019 7:57:46
Oggetto: Video from Misugi 2nd Year JHS

Dear Lorella,
How as your winter vacation? I hope you enjoyed your time with your family. Also, I have put up a new video file made by our 2nd year students to introduce some Japanese traditional food. Please enjoy watching.  Here is the link https://drive.google.com/open?id=1bUB7sBmGJNflTDzs1VCL_KQlf_zBnxKU

Warm Regards,
Tomas Bartolome Jr.

MAIL FROM JAPAN TO OUR STUDENT

Inviato: Giovedì, 27 dicembre 2018 20:25:53
Oggetto: winter Holidays

Dear Alberto,
I saw the video your school made. It was awesome and very interesting. I got to see the real Italian school and environment. That is overwhelming and flattering to have this video with lots of effort to produce it. Thank you always for your cooperation. Have a nice winter Holidays to you and everyone there.

Warmest Regards,
Tomas Bartolome

MAIL FROM JAPAN

Inviato: Mercoledì, 26 dicembre 2018 6:22:46
Oggetto: Christmas Season

Dear Lorella,
Are you enjoying your winter break? I got the video you sent to Jordan and watched it. It was interesting to know how Vanessa made the dessert for Christmas. It was in the shape of a fish. That is similar to desserts they make here in Japan. Normally, they put "anko" or bean paste inside the rice cake. Also, I would like to share how most of us decorate our houses and prepare dishes for Christmas. Please enjoy the photos.

Warm Regards,
Tomas Bartolome Jr.

SPAZIO FOTO

Inviato: Lunedì, 10 dicembre 2018 3:06:31
Oggetto: 1st Yr JHS video of introducing Misugi for Italian School

Hi Lorella!
Our 1st year JHS students made a video about our school and school events. Please enjoy watching with your students. We are making videos too for 2nd year and 3rd year. I will send them too either today or on Wednesday. Have fun. Thank you.

Regards,
Tomas

download and watch video!

MAIL FROM INDIA - Indian School from Hyderabad in Pragatinagar Colony

Inviato: Giovedì, 13 dicembre 2018 5:55:17
Oggetto: A reply

Hi Lory
It is wonderful to hear from you!
I'm wondering when will i get to write to you again!
PFA my reply and a few photos of the Scouts and Guides camp in our school. I have also attached a reply to Francesco.
Love
Ananya

MAIL FROM INDIA TO OUR STUDENT

Hi Francesco
It’s very good to hear from you!
We have regular school transactions and have one morning assembly every day celebrating the national and international days in the month. We have one more Annual Day coming up, which I think will be in the first half of January month itself. Right now we have Bharat Scouts and Guides programme going on. PFA the photos.
This besides, students in every class higher than grade II have to do projects and maintain a profile, to which they keep adding stuff now and then.
Right now I will be writing an exam from 19th till 21st December. Will have more time to respond later.
So that’s what we do in our school!
Ananya